معرفی هنر قلمکاری اصفهان

اصفهان مهد هنر قلم کاری ایران می باشد، قلمکاری عبارت است از هنر  حک کردن نقش و نگارهای سنتی و ایرانی بر روی پارچه هایی از جنس کرباس و پنبه.




در گذشته ابن هنر بیشتر بر روی پارچه های ابریشمی اجرا می شد، اما بتدریج و با زیاد شدن تقاضا برای این هنر، پیاده سازی طرح بر روی پارچه های پنبه ای و کرباس صورت گرفت تا مقرون بصرفه باشد.




از پارچه های قلمکاری برای تولید محصولات مختلفی استفاده می شود از جمله رومیزی قلمکاری اصفهان که با نقش و نگار زیبا و سنتی می تواند تنوع زیادی در محل مورد استفاده ایجاد کند.




رومیزی قلمکاری دارای ابعاد مختلفی می باشد که می تواند بر روی میزهایی با ابعاد مختلف استفاده شود. با توجه به تنوع طرح و رنگ این محصول، می تواند یک انتخاب ایده آل باشد.




شواهد حاکی از آن می باشد که ظهور این هنر از دوره ساسانیان می باشد و در دوره صفویه به اوج خود رسیده است و نسل به نسل و سینه به سینه به نسل های جدید منتقل شده است.




جنس رومیزی های قلمکاری از پارچه پنبه ای می باشد که با نقش های زیبای اسلیمی و سنتی به زیبایی زینت یافته و اثر هنری ارزشمندی را خلق می کند.




با خرید سفره قلم کار، می توان از آن به عنوان یک سفره برای نگهداری نان استفاده کرد و فضای هنری سنتی به خانه خود بخشید.




یکی از طرح هایی که در قلمکاری زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، طرح‌های زیبای هخامنشی که به زیبایی و با مهارت تمام روی محصولات قلمکاری نقش می بندند و روح هنر و تمدن اصیل ایرانی را در خانه ها زنده میکند.




برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده تنوع محصولات به وب سایت تک سبد مراجعه نمائید. خرید محصول اصل و با کیفیت یکی از صدها مزیت خرید از تک سبد می باشد.

برای مشاهده و خرید به لینک زیر مراجعه نمائید

اطلاعات بیشتر و خرید