هنر میناکاری اصفهان، هنری ماندگار

یکی از انواع هنر های دستی ایرانی که ظرافت و زیبایی مثال زدنی دارد، هنر میناکاری یا میناسازی می باشد، هنری که بیشتر افراد آن را با میناکاری روی مس می شناسند و این در حالی است که بهترین محصولات میناکاری بر روی زیر ساخت هایی از جنس طلا پیاده سازی می شود.



در واقع کامل ترین نقش و نگار ها بر روی زیر ساخت طلا پیاده سازی می شود که همگی جزئیات به صورت دقیق امکان پیاده سازی را داشته که به دلیل عدم اکسید شدن فلز طلا در حین رفتن در کوره می باشد، از هنر میناکاری روی طلا برای ساخت زیور آلات مورد استفاده قرار می گیرد و ظروف میناکاری شده روی مس نیز ار مهمترین تولیدات میناکاری می باشند.

 


میناکاری اصفهان از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشد، در این شهر میناکاری بر روی فلز مس، طلا و نقره پیاده سازی می شود هر چند میناکاری روی سفال و شیشه نیز در این شهر انجام می گیرد. بیشترین تولیدات میناکاری بر روی فلز بر روزی زیر ساخت مس می باشد و طلا و نقره به دلیل گران قیمت بودن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. ار مهمترین ترفند ها برای خرید میناکاری اصفهان، می توان از مراجعه به فروشگاههای معتبر اشاره کرد که محصول ساخته شده به دست هنرمند و استاد کار میناکار معروف و با تولید انبوه را عرضه می کند.

 


 

در میناکاری طرح مورد نظر بر روی زیر ساخت فلزی لعاب کاری شده با استفاده از قلم سفید پیاده سازی می شوذ و سپس مرز بین این خطوط با رنگ میناکاری با ظرافت و دقت بالایی پر می شود، هر چه ظرافت و دقت بیشتر  و همچنین مواد اولیه مورد استفاده برای تولید محصول میناکاری شده مرغوب تر باشد قیمت میناکاری اصفهان نیز به طبع بیشتر خواهد بود که نشان از کیفیت بالای محصول میناکاری شده دارد.

 


برای مشاهده و خرید کلیک کنید

خرید